Saturday, June 19, 2010

bowling time

it"s time for riadah gurl...
\
we are looking 4 ....9a+..here we come!!!!!`

in front of dm
..
 budget
 haha..it"s my bottpose baek punya....

ditiup bayu laut....

ustazah dania
..bak kata izyan..ustzh norbahyah..

mozac tercinta

sports dayit"s look like others house is boycotting us..there"s must be udang sebalik mee

pom pom girl...look carefully at my shoes there"s a ribbon...guardian angel put it at my shoes when i already sleep..it were rozimah and najwa..thanks to them..


exhausted man.....

look at the weird one.she"s shasha..

my leg is shivering and i am very afraid..i gonna run 100times4 after diz...
opsssssssssssssss kantoi....
it:s time to chill

sorry..i dont want to tuck in actually..but it"s gonna hard to run if i  am not doing this..

it"s our logo

it"s our job to set up the shirts for de boys
..
 creativity beyond de limit

dont"t disturb me....
:)

de end..
it"s already 3.48 am

release everything be4 struggling

arie nie mak ambil abg dari hospital besar melaka setelah beberapa ari dthn ward .
.while some of my friends are going back to their homes and i am planning to stay hostel for studying but...
but there"s something happen..
.tonight all the wind orchestra"s members are going to their practica at bilik band while i am going to be alone up here"at dorm h"
...no,no,no..i won"t let it happen..becoz it quite freaky to staying alone here..haha so i decided to follow dania although for one days only.
.....same goes with fatimah and anis afifah who also follow dania.
..only for a day man...got barbeque at her house..i like herstyle.she"s very kind to all her friends..may ALLAH bless her.
....credit to her family"a big applause also
"...and sorry to my mum...becoz she"s planning to come to my skool(which is ats bukit to visit me instead of taking my brother from hospital besar melaka0..i am really sorry mum....may ALLAH give you strength to face any challenge..and thanks 4 everything..
now it"s already 2.23 it is the first time a sleep  very late..i am not sure whether this is the last time for me blogging for this year
....becoz there not much time left..
only 17 days left to make revision for each subject..
ya ALLAH kau berikanlah ak kekuatan dan juga kpd sahabat2ku dlm kami mengharungi ujian mu ini ya ALLAH...

Monday, June 14, 2010

cian kat abg..da 3 ari kuar masuk hospital then last2 ari ni kena thn ward...
smoga cepat sembuh bro

Sunday, June 13, 2010

laksamanaku sentiasa bersinar

Friday, June 11, 2010

gambar ni waktu f4...




   

Thursday, June 10, 2010

i found this seems interesting

AKU BERTANYA : KENAPA AKU DIUJI?
QURAN MENJAWAB "Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan "Kami telah beriman," ("I am full of faith to Allah") sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang2 yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui orang2 yg dusta."
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3

AKU BERTANYA:KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
QURAN MENJAWAB "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah Al-Baqarah ayat 216

AKU BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

QURAN MENJAWAB "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
- Surah Al-Baqarah ayat

AKU BERTANYA : KENAPA AKU RASA KECEWA YANG AMAT?
QURAN MENJAWAB "Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu orang2 yang beriman."
- Surah Al-Imran ayat 139

AKU BERTANYA : BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPI UJIAN INI?
QURAN MENJAWAB "Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) , dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah (be fearfull of Allah The Almighty) kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)."

AKU BERTANYA : BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?

QURAN MENJAWAB "Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
- Surah Al-Baqarah ayat 45

AKU BERTANYA : APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI?

QURAN MENJAWAB "Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang2 mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka... ?
- Surah At-Taubah ayat 111

AKU BERTANYA : KEPADA SIAPA AKU PATUT BERHARAP?

QURAN MENJAWAB "Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari Nya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."
- Surah At-Taubah ayat 129

AKU BERKATA : AKU TAK DAPAT MENAHAN SEGALA UJIAN YANG DIDATANGKAN KEPADA AKU...
QURAN MENJAWAB "... ..dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir."
-Surah Yusuf ayat 12

Sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya..

panas...ajaran islam semakin terhakis..nauzubillahiminzalik

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak.
Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu 
ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. 
Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya 
kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah
Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.
 
Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah 
dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 
6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada
ditulis dengan emas di London. Dia berkata: "Kepada semua 
pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang
dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang 
ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka 
dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam)
berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah
kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan 
budaya keatas orang Islam."
 
Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492 . kerajaan 
Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 
1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan 
Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama
lepas tu, tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu kerajaan Islam 
Acheh... semuanya satu demi satu.
 
Macamana benda ni boleh terjadi?
 
Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . 
Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau 
kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa
tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a 
datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier
(kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.
 
Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?
 
Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian 
yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah "garam dan ragi". Garam sebagai
perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya 
ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi 
sebenarnya tapai. Maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam.
Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang
Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang 
Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.
 
Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah 
dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan
seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George
Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian 
yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi". 
Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan 
meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang
tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. 
Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan 
sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian
nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Di 
rasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat
formalistik.
 
Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak
menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal,
menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan 
agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang
bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu
seluruhnya.
 
Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,
dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian 
muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati..
"Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu  sendiri
tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara
kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah
pinggang, kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa 
tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme.
Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. 
Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain 
adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan 
tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.
 
Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari 
fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita 
yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab 
kita semua.
 
Akhir sekali, email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen
politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri
kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan 
agama Islam sebelum terlambat.
 
kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan email ini untuk 
pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh
dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita 
yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita
telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu
melalui hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan 
sentiasa mencari-cari jalan yang betul.
 
Di harap rahmat Allah dan doa-doa para wali Allah dapat melindungi kita
sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam 
apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.
 
 
peringatan untuk umat islam tercinta terutamanya kaum melayu yang kini diancam berbagai agenda tersembunyi yang tidak disedari..peringatan untuk diriku juga..... 

Tuesday, June 8, 2010

k.a.w.a.n

puteri mckk..haha
(pic ni di ambi
l waktu k
at mckk)








miss universe..ni waktu memalam kat mckk

kepimpinan 0610 diketuai oleh ahmad azri(sewaktu di mrsm taiping)we are de best.......................

Sunday, June 6, 2010

Muhammad Al-Faatih,

For eight centuries, the conquest of Constantinople, now Istanbul, Turkey, was a dream for the Muslim commanders. Ever since the era of the revered companion, Mu`aawiyah Ibn Abu Sufyaan, there had been many attempts to conquer it, but none had succeeded.
Every Muslim commander wanted to be the conqueror praised in the narration in which the Prophet, sallallaahu alayhi wa sallam, said: "You will conquer Constantinople. Its commander is the best and its army (that will conquer it) is the best."
Who was then the person about whom the Prophet, sallallaahu alayhi wa sallam, gave glad tidings? It was Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, son of the Ottoman Sultan Murad II.
Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, as a child and his excellent preparation:
Muhammad Al-Fatih was born on 27th  Rajab, 835 A.H.,  30th  March, 1432. He was brought up under the supervision of his father, Sultan Murad II, the seventh Ottoman Sultan. His father prepared and trained him to shoulder the responsibilities of the position of a Sultan. Muhammad Al-Fatih memorized all the Quran, learnt the Prophetic narrations, Islamic jurisprudence, mathematics, astronomy and the skills required for war.
He also learnt Arabic, Persian, Latin and Greek languages. He joined his father in his battles and conquests.
His father appointed him as a ruler of a small emirate so that he could receive practical training on administering state affairs under the supervision of some of the top scholars of that time. This matter influenced the character of the young prince and tinted his personality with Islamic morals and manners.
Shaykh Aaq Shamsd-Deen, one of the scholars who supervised the upbringing and education of Muhammad Al-Faatih, managed to inculcate in his heart the spirit of Jihaad and the desire to be a person with high ambition.
The Shaykh also told Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, that he may be the one referred to in the Prophetic narration mentioned above. All this shaped the character of Muhammad Al-Faatih. He was devoted to Jihaad, highly ambitious, widely cultured, and had deep knowledge of the skills of war and combat.
Taking power and his efforts to achieve the glad tiding:
After the death of his father, Sultan Murad II on 5th Muharram, 852 A.H., 7th February, 1451 A.C., Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, took over and became the Sultan of the Ottoman Empire. He was a strong young man, only twenty years old, very enthusiastic and ambitious. He was thinking of the conquest of Constantinople, the capital of the Byzantine Empire. This dream overwhelmed him to the extent that he would not talk about any subject except for the conquest of Constantinople. He would not even allow anyone who was sitting with him to talk, except about the expected conquest.
The first step in achieving his dream was to take control of the Strait of Bosporus so that he could prevent any support or supplies that might come to Constantinople from Europe. So he built a huge castle on the European seashore of the Strait of Bosporus. Along with top senior officials, he personally participated in building the castle. It took three months to build this castle that came to be known as the Roman Castle. On the other bank of the Strait of Bosporus, there was the Castle of Anatolia. It then became impossible for any ship to cross unless it obtained permission from the Ottoman forces.
At that time, a talented engineer managed to make a number of cannons for the Sultan, Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him. One of these cannons, never known before that time, was 700 tons and its projectile weighed 1,500 kilograms.
The sound of its shell could be heard from a long distance away. It was pulled by one hundred oxen aided by one hundred strong men. This giant cannon was called the Sultanic Cannon.
The conquest of Constantinople and the realization of the glad tidings:
After completing his preparations, Sultan Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, marched to Constantinople with an army of two hundred and sixty-five thousand fighters. This army had infantry forces as well as horsemen. Huge cannons supported this army. The army besieged Constantinople and the Ottoman cannons started to fire their missiles at the fortified walls of the city day and night. From time to time, the Sultan surprised the enemy with a new war plan until the city defenders lost control and their forces gave up.
At dawn of Tuesday, 20th Jumaadaa Al-Awwal, 827 A.H.,  29th May, 1453 A.C., the Ottoman forces managed to penetrate the walls and drive away the defenders who fled. The people of Constantinople were taken by surprise when they saw the Ottoman flags waving on their walls and the soldiers flooding into the city.
After the Ottoman forces conquered the city, Sultan Muhammad, may Allaah have mercy on him, arrived on his horse in a great procession that included his ministers and army commanders. Ever since that time, the Sultan was known as Muhammad Al-Faatih (the Conqueror). The soldiers were shouting:
Mash-Allaah! Mash-Allaah! Long live our Sultan! Long live our Sultan!
The Sultan's procession marched until it reached Hagia Sophia church where the people of the city had gathered. When they knew that the Sultan had arrived, they bowed and prostrated and they were all weeping and crying because they did not know their fate; what Sultan Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, would do to them.
When the Sultan arrived, he dismounted from his horse and prayed two Rak`ahs thanking Allaah Who had blessed him with this conquest. Then the Sultan addressed the people of the city who were still bowing and prostrating in tears:
Stand up! I am Sultan Muhammad and I would like to tell you, your brothers, and all the people present that your lives and freedoms are protected.
The Sultan ordered that the church be turned into a mosque and for the first time, the call for prayer was heard from this place. Until now, this mosque is still known as the Mosque of Hagia Sophia. He also decided to take Constantinople as a capital of his country. It was called Islambul, meaning the House of Islam. Later on the word was viciously twisted to become Istanbul.
The Sultan was very tolerant and merciful with the people of the city, and acted according to the teachings of Islam. He commanded his soldiers to treat their prisoners of war in a good manner. The Sultan himself paid the ransoms for a large number of prisoners of war from his own money. He also allowed those who left the city when it was under siege to return home.
The aftermath of the conquest of Constantinople:
Muhammad Al-Fatih, may Allaah have mercy on him, attained this victory when he was twenty three years old. This indicated his early military genius. He also deserved the glad tidings of the Prophet, sallallaahu alayhi wa sallam, who foretold that a good person would conquer that city.
Later on, Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, headed to complete his conquests in the Balkan. He managed to conquer Serbia, Greece, Romania, Albania and Bosnia Herzegovina. He also looked forward to conquering Rome so that he would have another source of pride in addition to the conquest of Constantinople.
In order to achieve this great hope, he needed to conquer Italy. He prepared a tremendous fleet for this mission. He managed to land his forces and a large number of cannons near the Italian city Otarant. Consequently he managed to capture its castle in Jumaadaa Al-Awwal 885 A.H., July 1480 A.C.
Muhammad Al-Fatih, may Allaah have mercy on him, decided to take Otarant as a base for his northern military operations until he could reach Rome. The European world was terrified because of this attempt and they expected the fall of the historical city, Rome, into the hands of Muhammad Al-Fatih, may Allaah have mercy on him. However, he died suddenly (on  4th  Rabee' Al-Awwal, 886 A.H.,  3rd  May, 1481 A.C.) while he was preparing to realize this dream. All Europe was very happy when they knew about his death. The Pope of Rome ordered that thankfulness prayer be held in churches as a means of expressing joy and happiness over the news.
Muhammad Al-Fatih, may Allaah have mercy upon him, as a statesman and a sponsor of civilization
During the reign of Muhammad Al-Faatih and because of his wise leadership and well-planned policy, the Ottoman State reached boundaries that it had never done before.
All these conquests were not the only achievements of Muhammad Al-Faatih may Allaah have mercy on him. Through the help of some of his loyal men, he managed to establish a constitution based on the Book of Allaah and the Sunnah of His Prophet, sallallaahu alayhi wa sallam, and the Ottoman state adhered to this constitution for about four centuries.
Although he was very busy, he managed to establish more than 300 mosques, 192 of which were in Istanbul alone. He also built 57 schools. Among his most famous architectural monuments are the Mosque of Sultan Muhammad, the Mosque of Abu Ayyoob Al-Ansaari, and Sarai Tub-Qabu Palace.
Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, was known for his love for literature. He was a good poet and a regular reader. He liked the company of scholars and poets and made some of them ministers. Whenever he heard about a great scholar in any field, he would help and support him or ask him to come to Istanbul in order to benefit of his knowledge.
The character of Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him:
Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, was a committed Muslim who abode by the rulings of Islamic jurisprudence. Because of the way he was brought up, he was a pious man. As for his military conduct, it was very civilized and it was unfamiliar to Europe in its Medieval Ages.
Owing to his ambition fostered by his teachers who always encouraged him to be the conqueror of Constantinople, he managed to make the greatest of his achievements by conquering this city.
Muhammad Al-Faatih, may Allaah have mercy on him, managed to realize his dreams through hard, continuous work, and well-organized planning. For example, before besieging Constantinople, he prepared for the war by making cannons, preparing his fleet, and making use of all the factors that might render him victorious.
Through high ambition, determination, and the effort to achieve his goals, he managed to materialize his dream, make his hope an existing reality which made him one of the great Muslim heroes and conquerors.


bestnye cite ni..patut dijadikan teladan..cuba renungkan kembali zaman dahulu dengan sekarang jauh beza babe...bebudak sekarang mengandung luar nikahlah.....buat maksiat lah......padahal  sultan muhammad fatih waktu berumur 20 tahun dah jadi pemerintah..betapa berkuasanya islam suatu ketika dahulu..renung2kan....

sebuah hadtih rasulullah s.a.w yg byk memberikan motivasi kpd ana.

iman itu mampu mencipta keajaiban-keajaiban..

post mortem

FELLY."nama gelaranku di asrama since f1 becoz ak dorm f"bertuahnye ko....semua events ko join"kata is(pkp sekolahku)
:kursus kepiMpinan pengawas
:NKI"kursus kepimpinan islam"ni badrinye(BADRI)badan dakwah kerohanian islam) ak sorang jer prefect yg capub"dilantik jadi penghuluwati lak tu..isk..isk..
:kesuma"kursus ketua rumah" dalaman(ak jadi penolong ketua group bahaman 2)....kebangsaan ak jadi setiausaha...paling best ak rase badrinye coz 3 hari 2 malam..tdo dimasjid dapat buat qiamulail utk satu hari..the next two days x terbangun lah..semua orang tertanye2 nape halilah tu sesat...*dia sorang jer prefect kot kat cni*haha....sebenanye ak join bebudak BADRI ni sebab ak ingin mencari ilmu akhirat....untuk berjaya kita kena berkorban..jadi ak korbankan cuti tiga hari untuk mencari ilmu..ak berasa senang sekali apabila berada dalam kalangan orang baik2..lebih2 lagi boleh buat pahala lebih ckit apabila berada di masjid iaitu dengan niat iktikaf..memula ak x terpikir untuk niat iktikaf..tapi ustaz hafiz mengingatkan kami untuk niat iktikaf...ustaz juga ada mengingatkan agar menjaga adab sewaktu di masjid..and the most most important...ak suka kepimpinan faris bin roslan..go atukk"name gelaran die".......

Saturday, June 5, 2010

free palestin...

This was a crime, they attacked a boat in international waters, it's against international law.

We should refer Israel to the U.N. security council and U.N. International Court for crime against humanity, if you dont, you cant bring Iran or North Korea to the U.N. because they wont have any credibility.


International Law is for every country, none of them is above the Law not even Israel, is they are allowed to be above the law then everyone can break the law, justice for all or justice for none you must choose but you cant have justice for some.


Istanbul, Turkey An American-Turkish dual citizen killed during an Israeli commando raid on a humanitarian aid flotilla was among activists buried in Turkey on Thursday.
Furkan Dogan was struck by five bullets shortly before dawn on Monday while atop the Turkish-flagged Mavi Marmara ship, according to friends who were on board at the time of the Israeli raid and attended the funeral for eight of the nine Turks who died.
The website of Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan – who called the Israeli raid a "bloody massacre" and threatened to sever ties with Israel – listed Mr. Dogan's nationality as American. A State Department spokesman confirmed a dual US-Turkish citizen was killed and said the embassy in Turkey had offered consular services to the family.
halilah:i felt very sympathy to furkan...may allah bless u...he is the youngest activist"19 years old" ...
 

Friday, June 4, 2010

sambutan ari guru

menunggu kedatangan guru''

Salehuddin Al Ayubi

Suatu Masa Dulu.....

""""Bagaimana aku ingin ketawa sedangkan masjid Al-Aqsa masih dibawah jajahan musuh?"""


kata Sallahuddin al-Ayubbi ketika ditanya mengapa beliau sentiasa serius dan tidak pernah ketawa..

Salahuddin adalah dari keturunan Kurdis. Bukan berbangsa Arab.. bukan berbangsa palestin..tapi.. mengapa salahuddin menghabiskan sepanjang umurnya bertarung mendapatkan Palestin dan Al-Aqsa?

Betapa hebatnya salahuddin apabila berjaya menyatukan umat islam yang berpecah belah
.. segala persoalan fahaman, mazhab, bangsa,dan keturunan semuanya ditinggalkan untuk bersatu dibawah panji islam yang diketuai Salahuddin. Malah.. Salahuddin berjaya menyatukan fahaman yang sering bertelagah syiah dan ahli sunnah waljamaah untuk berjuang atas nama Islam..

Hebatnya Kau Salahuddin....

Suatu ketika dulu
beliau pernah meminta air minum, tetapi entah apa sebabnya air itu tidak diberikan kepadanya.
beliau meminta sehingga lima kali lalu berkata, "Aku hampir mati kehausan". beliau kemudian
meminum air yang dibawakan kepadanya tanpa menunjukkan kemarahan..

Penyabarnya kau Salahuddin..

Dalam kesungguhan, semangat dan ketahanan rasanya tiada siapa yang boleh menandingi Salahuddin.
Kadang-kadang beliau sediri pergi ke kawasan perkhemahan tentera musuh bersama perisik-perisiknya
sekali bahkan dua kali sehari. Ketika berperang beliau sendiri akan pergi merempun celah-celah tentera
musuh yang sedang mara. beliau sentiasa mengadakan pemeriksaan ke atas setiap tenteranya dan
memberikan arahan kepada panglima-panglima tenteranya.


Suatu Malam.. Richard the lion Raja England , musuh salahuddin sedang sakit didalam khemah tentera kristian..
Tiba2 ada satu kelibat manusia datang kepada Richard the lion untuk merawat penyakitnya.. siapa sangka manusia itu musuh Richard sendiri.. Solahuddin Al-Ayubi.. Beliau sanggup menyamar dan membuang perasaan benci untuk merawat musuhnya sendiri. Subhanallah..

Pernah diceritakan, Salahuddin Al-ayubi pernah berhadapan Richard the lion untuk menunjukkan kehebatan dan kemahiran masing2. Richard the lion yang berbadan sasa mengambil pedang dari sarungnya dan dengan penuh tenaga menghunus kearah sebiji batu besar.. batu itu terbelah..
Apabila tiba giliran Salahuddin.. Salahuddin lantas mencampakkan sehelai kain sutera kelangit dan menghulurkan pedangnya,. Kain sutera dengan perlahan jatuh dan hinggap dimata pedang.. Kain itu terpotong dua kerana tajamnya mata pedang salahuddin.

Dalam medan peperangan beliau bagaikan seorang ibu yang garang kehilangan anak tunggal akibat
dibunuh oleh tangan jahat.

Beliau akan bergerak dari satu hujung medan peperangan ke hujung yang lain untuk mengingatkan
tenteranya supaya benar-benar berjihad di jalan Allah semata-mata. beliau juga akan pergi ke seluruh
pelosok tanah air dengan mata yang berlinang mengajak manusia supaya bangkit membela Islam.

Ketika mengepung Acre beliau hanya minum, itupun selepas dipaksa oleh doktor peribadinya tanpa
makan. Doktor itu berkata bahawa Salahuddin hanya makan beberapa suap makanan semenjak hari
Jumaat hingga isnin kerena beliau tidak mahu perhatiannya kepada peperangan terganggu ..


Asakan Tentera Islam teramat dashat
Memaksa Tentera Kristian menyerah kalah.
tiada lagi pertempuran berlaku


Ketua tenteta kristian menunggang kuda menuju kearah Salahudin Al-Ayubbi didepan Baitul Maqdis..

"Adakah kamu orang islam akan memperlakukan kami seperti mana kami memperlakukan keatas orang2 kamu terdahulu?" Kata Ketua Tentera Kristian

Semasa Kristian berjaya menawan Baitul Maqdis dahulu,jalan-jalan
di jerusalem 'tersumbat' dengan mayat-mayat, orang-orang Islam
yang tidak bersenjata disiksa, dibakar dan dipanah
dari jarak dekat di atas bumbung dan menara
rumah-rumah ibadah. Darah merah mewarnai bumi palestin akibat pembunuhan orang islam beramai2.


" Kami orang islam tidak seperti kamu" Jawab Salahuddin Al-Ayubi.

Jawapan ini telah menyebabkan ramai orang kristian memeluk islam akibat keindahan akhlak yang ditunjukkan Salahuddin Al-ayubbi..

Salahuddin tidak membalas tindakan mereka membunuh orang islam yang tidak bersalah semasa orang kristian menawan baitul maqdis. Bersesuaian dengan tuntutan Islam, Orang awam tidak boleh dibunuh dalam peperangan..

peta empire AL-AYYUBI


Hari itu, Langit begitu Cerah
Laungan "Allahhu Akbar" dan "Tiada tuhan melainkan
Allah" telah memenuhi langit..
Para tentera tersenyum girang..
Pada jumaat,
27 Rajab 583H

bersamaan dengan tarikh peristiwa iskraj mikraj Rasulullah SAW.
Baitul Maqdis Ditawan Tentera Mukmin.
Ramai orang yang terdiri dari ulama,
pembesar-pembesar, peniaga dan orang-orang biasa
datang merayakan gembira kemenangan ini
Selepas menunggu hampir 90 tahun
kini sembahyang Jumaat telah diadakan
semula di Baitul Muqaddis. ALLAHUAKBAR!
Salib yang terpampang di 'Dome of Rock' telah diturunkan.
Betapa Hebatnya hari itu hanya allah yang tahu..
Kemenangan Seluruh Umat Islam
Kemenangan Atas Kemenangan

27 Safar, 589H
malam itu telah nampak tanda-tanda
berakhirnya hayat Salahuddin

Syeikh Abu Ja'afar , seorang yang wara' telah diberi kepercayaan untuk duduk disebelah Salahuddin ketika beliau Nazak.

Salahuddin Antara pengsan dan sedar.

Lantas, Syeikh Abu Jaafar membacakan

"Dialah Allah, tiada tuhan melainkan
Dia, Yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata"
(Al-Hasyr: 22)



Sejurus Syeikh Abu Jaafar membacakan ayat tersebut,
Salahuddin terus membuka matanya sambil tersenyum
dengan muka yang berseri dan perasaan yang gembira dia berkata

"Memang Benar"



Selepas mengucapkan kata2 itu, Rohnya pun kembali kerahmatullah.

Salahuddin tidak
meninggalkan harta kecuali satu dinar dan 47 dirham
ketika beliau wafat. Tiada rumah-rumah, barang-barang,
tanah, kebun dan harta-harta lain yang ditinggalkan
nya. Bahkan harta yang ditinggalkannya tidak cukup
untuk kos pengkebumiannya. Keluarganya terpaksa
meminjam wang untuk menanggung kos pengkebumian.
Malah kain kafan pun diberikan oleh seorang
menterinya.

Empat puluh tahun kemudian,
Lord Olenby yang mengetuai pasukan Salibiah berjaya memasuki semula kota Baitulmaqdis, dia pergi ke kubur Salahuddin dan menginjakkan kakinya ke atas kubur Salahuddin sambil berkata:

"Sekarang aku datang semula ke sini."



ALangkah penakutnya Si Olenby.. Celakalah si penakut ini kerana hanya berani berdepan dengan Salahuddin yang telah mati..

Tidak cukup dengan itu,

1917
Selepas Perdana Menteri Britain mengumumkan tamatnya perang salib ,
General Perancis,Goro telah datang kekubur Salahuddin Al- Ayubi dan menyepak kubur pembela islam ini sambil berkata

" Bangunlah Salahuddin, Kami dah sampai disini!"




   


Alangkah bencinya mereka terhadap Hero umat islam ini..
Maha Suci Allah , telah mengurniakan seorang manusia yang hebat dalam membantu menegakkan umat islam


Dalam tidak sedar,
aku rasa ada air mengalir dipipi..

Layakkah kita dibandingkan dengan Salahuddin Al-Ayubi?

Reflexi dan cermin-cerminkan diri..
mana tahap kita?

astaghfirullah..
lemah nya umat sekarang..
lemahnya aku...

Malam itu, aku terdengar bunyi bising motor berlumba..
aku menjenguk diluar jendela..
Anak2 muda bertaruh nyawa untuk mendapatkan hadiah- seorang perempuan untuk ditiduri,..

Aku menggelengkan kepala...

mungkin ini generasi Salahuddin Al-Ayubi??
hurm.. dipetik dari blog http://rapsodeeperjuangan.blogspot.com........in my opinion..kt sekarang dah jauh dari landasan islam yg sebenar..sedey bila tengok umat islam,melayu,buat keje yg bukan2 kat luar tu...ya ALLAH kau peliharalah ak dari kejahatan dunia..

karnival"panca de5"

PANCA DE5








MEMPROMOTE KLAS DI assemblY....IRSHAD TENG  ODENG...







ohm egg ahh..........................................




 







omie dan aira...masak kek batik ye kak..
ak?mak alia ng