Thursday, March 18, 2010

wuduk..

kat cni ak nak story ckit....hari hari kita ambil air sembahyang so ak advice kan diri ak sendri dan semua orang untuk sentiasa berada dalam wudhuk walaupun kita bukan nak sembahyang..errmm kalo kat asrama tu ak malas ckit kot nak ambil air sembahyang sebab tandas jauh.jauh bangat lol....malas sikit je taw,,,tak banyak pon....laenlah kalau da urgent sangat nak pergi tandas..sambil tu ak akan ambil air sembahyang x kisahlah nak sembahyang ke atau tidak...lain plak citenye dirumah kalo aku teringat je ak akn ambik air sembahyang..kita x rugi apa apa pon..malah dapat pahala lagi tu...cuba baca hadith kat bawah ni..

Daripada Uthman Bin Affan r.a. berkata, bahawa Rasulullah s.a.w. berkata,



"Sesiapa yang berwuduk dan mengelokkan wuduknya, keluarlah dosa-dosanya


daripada anggotanya, sehingga keluar (dosa-dosa itu) dari bawah jari-jarinya."






(Riwayat Muslim)
 
selamat beramal untukku dan semua orang:)

No comments:

Post a Comment